Marketingplan Pimp Your World

 

Solana Reclamecentrum heeft er sinds 3 februari 2017 een zusje bij: Pimp Your World. Ter ere van deze geboorte schreef JAM marketing een marketingplan om het merk te introduceren en naamsbekendheid op te bouwen.

Pimp Your World richt zich op de verkoop en verhuur (als enige in Nederland) van plafondpanelen, waarbij gebruik wordt gemaakt van LED verlichting. Geur en geluid is een nieuwe trend binnen de sign industrie en is in opkomst. Door deze drie met elkaar te verbinden, ontstaan nieuwe en verrassende toepassingsmogelijkheden. De plafondreclame kan daarnaast nog worden uitgebreid met wand- en vloerdecoratie, wat de toepassingsmogelijkheden bijna eindeloos maakt. De marketing strategie is daarom gericht op productinnovatie.

Omdat Solana al bekend is in de markt met een positief imago, is besloten om PYW als merk van Solana in de markt te zetten en niet als nieuwe speler. De kernwaarden die voor PYW zijn opgesteld zijn Betrouwbaar (basis), Proactief (toegevoegde waarde) en Totaaloplossing (binding).

In het marketingplan worden doelstellingen en doelgroepen, kansen en bedreigingen, de marketingmix volgens de 4 C’s (Cost, Convenience, Consumer Value, Communication) en het marketingplan uitgebreid omschreven.

Voor de launch van PYW op 3 februari 2017 heb ik het persbericht en de eerste social media berichten geschreven.

marketingplan pyw.nl
pyw.nl marketingplan
pimpyourworld.nl marketingplan
pyw.nl wanddecoratie