Herpositionering Flevosap

 

Afgelopen anderhalf jaar heeft een team van mensen hard gewerkt aan de herpositionering van Flevosap. Voor dit project mocht ik de projectbegeleiding en het accountmanagement verzorgen, wat ik met heel veel plezier heb gedaan.

De positionering van puur en vers geperst klopte nog wel, maar werd meer en meer door concurrenten ook geclaimd. Daarom is terug gegaan naar de basis. Waarmaakt dat Flevosap het lekkerste vruchtensap is? Vruchten die in zijn geheel worden geperst, zonder toevoeging van welk middel dan ook. Met haar herkenbare bezinksel op de bodem van de fles, je ziet dus letterlijk de vruchten in de fles zitten.

Steve Osborne van Osborne Pike heeft met zijn team de herkenbare glimlachende appel behouden en een vernieuwd karakter gegeven. Daarnaast hebben zij alle vruchten een eigen karakter gegeven, want dat zijn tenslotte de sterren van Flevosap.
Met deze ingrediënten zijn een nieuw logo, styleguide, nieuwe etiketten voor de flessen en een aantal promotionele items ontwikkeld. Met als nieuwe positionering: Flevosap, het sap waar je de smaak ziet zitten.

Naast Osborne Pike heeft Marketing Matters in het voortraject een marktonderzoek verzorgd en de ingrediënten geleverd om tot een communicatieplan te komen. Door het marktonderzoek werd duidelijk wie de doelgroep was, waar op gestuurd kon worden en waar nieuwe kansen liggen. Zeer waardevolle informatie om tot de nieuwe herpositionering te komen. Binnen het tot stand komen van de herpositionering is gestuurd op: meer zichtbaarheid in het schap en online

werkzaamheden:

  • Projectbegeleiding
  • Communicatieplan
  • Creatieve briefing
  • Productiebegeleiding
herpositionering_2

Oude etiket Flevosap

Flevosap-etiket-oud

Nieuwe etiket Flevosap

Flevosap etiket nieuw
FLE_handen_roel
herpositionering_1